Viete že do cca 10-20 rokov zanikne viac ako polovica tradičných profesií? Automatizácia a náhrada ľudí strojmi beží obrovským tempom.

Priemyselná revolúcia vymazala profesie podľa ktorých sú mená. Napríklad Hrnčiar, alebo Kováč. Medzi najviac ohrozené profesie patrí podľa odborníkov poštár a pozície súvisiace s poštou. Ďalej možno spomenúť pisárov, archivárov, pestovateľov kvetín či pracovníkov vo fast foode.
Zánik mnohých profesií je nezvratný. K tým, ktorým odbíja posledná hodina, radia odborníci aj taxikárov či pracovníkov v hoteloch. Podobne upadnú profesie, ktoré sa dajú nahradiť samoobsluhou. Predavačov v hypermarketoch už dnes nahrádzajú automaty. Vývoj neušetrí ani profesie, kde bude dochádzať k automatizácii – manuálnu prácu ľudí nahradia stroje. Tento trend možno pozorovať už dnes. V Japonsku už sú prvé automobilové továrne, v ktorých už nepracuje vo výrobe žiadny človek. Všetko zvládajú roboty.

Zásadné úbytky sa dajú čakať aj u cestovných agentov, podomových predavačov, šoférov i dispečerov taxislužby. Ubúdať budú zrejme aj úradníci. Podľa svetových futurológov má zaniknúť hodinárstvo, keďže tohto sektora sa vraj zásadne dotkne oblasť 3D tlače.
Pôvodné remeselníctvo, ktoré v sebe zahŕňalo aj originálny tvorivý prínos a bolo synonymom umenia, už dnes nahrádzajú prefabrikáty a sériové výrobky, často vyrobené v ázijských manufaktúrach.
Druhou oblasťou zanikajúcich profesií budú tie, ktorých finálne produkty už nebudú potrebné. Možno to prirovnať k nástupu áut, keď z ulíc vymizli kone (okrem sporadických atrakcií pre turistov) a zmizli drožkári, pohoniči, podkúvači či bičiari.

Zároveň zo zánikom starých profesií budú vznikať nové. Väčšinou súvisiace s automatizáciou, počítačmi a internetom a mnoho úplne nových, doteraz neznámych profesií.
Odborníci predpovedajú aj veľké zmeny v oblasti predaja tovarov a služieb. Do popredia sa už teraz dostáva systém priameho predaja. Rúcajú sa klasické systémy distribúcie tovaru z fabriky cez veľkoobchod a maloobchodné prevádzky. Výrobky pôjdu z výroby priamo k zákazníkom. Cesta tovaru sa urýchli a náklady na distribúciu poklesnú.

Zároveň sa dostáva do popredia predaj výrobkov na základe osobného doporučenia. Zákazník, ktorý už má skúsenosti s výrobkom ho doporučí priateľom a známym. Mnoho dynamicky sa rozvíjajúcich spoločností ponúkajúcich tovar, alebo služby na internete už teraz využíva afiliate marketing. Funguje to tak, že predávajúci zaplatí províziu za predaj svojích produktov partnerovi, ktorý ich propaguje a doporučuje. Netreba si to mýliť s reklamou. Tu ide o doporučenia ľudí, ktorí produkty využívajú a majú s nimi dobré skúsenosti. Určite to poznáte aj zo života. Ste na návšteve u známych a pochvália nejaký výrobok, alebo sa podelia s vami o dobrej skúsenosti s nejakou službou. Iste to s vami zarezonuje viac ako tá najlepšie nakrútená reklama s tým najlepším hercom na svete.

Proste niet nad osobné doporučenie a spoločnosti si to uvedomujú. A nielen že si uvedomujú, ale sú ochotné za predaj, ktorý dosiahli doporučením zaplatiť slušnú províziu. Myslím, že touto cestou sa bude v blízkej budúcnosti pohybovať predaj tovaru a služieb. A možno o pár rokov sa takto budú predávať aj autá a ich spokojní majitelia si zarobia na províziach.
Už teraz patria firmy, ktoré fungujú systémom priameho predaja a sieťového marketingu k spoločnostiam s najväčším obratom na svete.
Zarábajte cez internet, v pohode, pri kávičke! Prvý zárobok už do 10 dní a žiadne vstupné poplatky. Stačí meno a mail a v klube nájdete podrobné informácie. Vhodné pre každého. Stačí mať len chuť do práce. Kliknite prosím na tlačítko!

Ďakujem za váš čas a teším sa na naše ďalšie stretnutie.
Na ďalší článok vás upozorním mailom.
Valerián Lukačko, valerian@webyonline.sk